خیز بلند ورشتپن برای سومین پیروزی متوالی در مکزیک :: ورزش سه


 

به گزارش “ورزش سه”، مکس ورشتپن با نمایشی درخشان در پیست هرمانوس رودریگز موفق به کسب پل پوزیشن در تایم‌گیری گرند پری مکزیک شد تا با شروع مسابقه‌ی فردا از رده‌ی اول، بیش از پیش به کسب سومین قهرمانی پیاپی‌اش در مکزیک امیدوار باشد.

 

 

 

 

تمرین سوم

 

تمرین سوم گرند پری مکزیک در حالی آغاز شد که پیست هنوز از بارش دیشب خیس بود و با توجه به پیشبینی شرایط آب و هوایی متفاوت در تایم‌گیری، ماشین‌ها تمایل چندانی به حضور روی پیست نداشتند. تک و توک ماشین‌های حاضر در پیست با لاستیک intermediate و مخصوص زمین خیس دور می‌زدند. تنها در بیست دقیقه‌ی پایانی تمرین سوم بود که راننده‌ها با توجه به خشک شدن نسبی مسیر مسابقه با لاستیک‌های medium  و soft به پیست آمدند و سعی در ثبت تایم سریع داشتند.

در پایان تمرین سوم در حالی که راننده‌ها با عجله مشغول زدن دورهای سریع خود بودند، صدر جدول چندین بار دست به دست گشت و حتی در دقایقی کارلوس ساینز راننده‌ی مک‌لارن با ثبت زمانی سریع‌تر از فراری، ردبول و مرسدس، در بالای جدول قرار گرفت.

پس از به اهتزاز درآمدن پرچم پایان اما لکلرک سریع‌ترین زمان را ثبت کرد و سباستین وتل دوم شد. بوتاس راننده‌ی مرسدس هم تایم سه را زد و لوییس همیلتون چهارم شد. کارلوس ساینز با توجه به دور بسیار سریع و غافلگیرکننده‌اش در رده‌ی پنجم و بالاتر از ورشتپن، گسلی و آلبون جای گرفت.

 

 

 

 

مرسدس‌ها تقریبا آماده به نظر می‌رسیدند اما با فرم ایده‌آل خود که موجب شده بود در مسابقات پیشین حاکم بی‌چون و چرای فرمول یک باشند، فاصله داشتند. ردبول‌ها هم بسیار سریع و قوی ظاهر شدند و همچون سال‌های قبل یکی از بخت‌های اصلی پیروزی در مکزیک به شمار می‌آیند.

 

تایم‌گیری

 

در سومین بخش تایم‌گیری گرند پری مکزیک والتری بوتاس با اشتباه در آخرین پیچ پیست تصادف نسبتا شدیدی با دیواره‌ها داشت تا بدین ترتیب بختش برای شکست همیلتون و رقابت بر سر عنوان قهرمانی را به شدت کاهش دهد.

 

 

 

 

 

تایم‌گیری در پیست هرمانوس رودریگز در حالی انجام شد که ماشین‌ها با توجه به خشک شدن پیست توانسته بودند با لاستیک‌های medium و soft به میدان بیایند.

در مرحله‌ی اول تایم‌گیری مکس ورشتپن و الکس آلبون راننده‌های ردبول اول و دوم شدند و چارلز لکلرک در رده‌ی سوم ایستاد. در این مرحله هر دو راننده‌ی ویلیامز، هر دو راننده‌ی هاس و همچنین راننده‌ی ریسنگ‌پوینت حذف شدند.

 

 

 

 

در مرحله‌ی دوم تایم‌گیری اما مرسدس‌ها پیشتاز بودند. لوییس همیلتون و والتری بوتاس هر دو با لاستیک medium موفق شدند سریع‌ترین تایم‌ها را ثبت کنند و وتل و ورشتپن سوم و چهارم شدند. در دقایق پایانی Q2 شاهد بلوف فراری و ردبول بودیم و هر دو تیم راننده‌هایشان را لاستیک soft به پیست فرستادند تا این سوال پیش بیاید که آیا قصد دارند با ثبت سریع‌ترین دور، مسابقه را با لاستیک‌های soft آغاز کنند؟ در انتها اما هر دو تیم دورهای سریع خود را کنسل کردند تا هر سه تیم بالای جدول؛ مرسدس، فراری و ردبول فردا مسابقه را با لاستیک medium شروع کنند. در این مرحله نیز هر دو راننده‌ی آلفارومئو، هر دو راننده‌ی رنو و همین‌طور تنها راننده‌ی باقی‌مانده‌ی ریسینگ‌پوینت؛ سرجیو پرز، حذف شدند.

 

 

 

 

در Q3 اما راننده‌های باقی‌مانده با لاستیک‌های soft برای به دست آوردن بیشترین سرعت ممکن به پیست آمدند. مکس ورشتپن در نهایت موفق شد بی توجه به تصادف شدید بوتاس که جلوی او اتفاق افتاد، سریع‌ترین تایم پیست را ثبت کرده و پل‌پوزیشن مکزیک را برای اولین بار به دست آورد. چارلز لکلرک با وجود اشتباهات زیاد در آخرین دور خود توانست با کسب رده‌ی دوم، در ردیف اول استارت و کنار ورشتپن قرار بگیرد. سباستین وتل نیز که با زدن دوری سریع سعی در گرفتن هم‌تیمی‌اش لکلرک داشت، با تصادف بوتاس مجبور شد دور خود را کنسل کرده و به رده‌ی سوم رضایت دهد. لوییس همیلتون که در یک‌قدمی کسب ششمین قهرمانی جهان خود است، در رده‌ی چهارم قرار گرفت و حالا با توجه به تصادف بوتاس و رده‌ی ششم او، شانس بیشتری برای کسب 14 امتیاز بیشتر از او در مسابقه‌ی فردا و بستن پرونده‌ی قهرمانی جهان در مکزیک دارد. الکس آلبون دیگر راننده‌ی ردبول نیز پنجم شد.

 

 

 

 

 

بوتاس حالا باید منتظر بماند تا ببیند چه صدماتی به ماشینش وارد شده و آیا نیاز به تغییر قطعاتی خواهد داشت که موجب گرفتن پنالتی رده‌ای در استارت فردا شود یا خیر. موضوعی که می‌تواند تمام امیدهایش برای ادامه‌ی حضور در رقابت بر سر عنوان قهرمانی جهان با همیلتون را بر باد دهد.

 

 

 

 

امروز اما روز ورشتپن بود که دومین پل‌پوزیشن خود را کسب کرد و امیدوار است بتواند فردا سومین قهرمانی پیاپی خود در مکزیک را جشن بگیرد. با توجه به حضور شانه به شانه‌ی لکلرک در کنارش و وتل در پشت سرش در خط استارت و سابقه‌ی طولانی نبرد این سه راننده با هم، می‌توان از همین الان بی‌صبرانه منتظر استارت فردا بود. جایی که ورشتپن با تمام توان با فراری‌ها خواهد جنگید تا از رده‌ی اول خود دفاع کند. هر چند مسیر مستقیمی پس از استارت بهترین فرصت برای فراری‌هاست تا مکس را پشت سر بگذارند. دیدن تصادف مکس با یکی از دو فراری یا حتی هر دو _ اتفاقی که مکس سابقه‌اش را دارد_ هیچ بعید نیست.

گرند پری مکزیک فردا در ساعت 22:40 دقیقه به وقت ایران برگزار خواهد شد.

 

 

 

***خبر تکمیلی: مکس ورشتپن به دلیل کم نکردن سرعت خود در دور آخر و پس از تصادف والتری بوتاس و دادن پرچم زرد، با سه رده پنالتی مواجه شد و پل‌پوزیشن گرند پری مکزیک را از دست داد.

ورشتپن فردا مسابقه را از رده‌ی چهارم آغاز خواهد کرد. لکلرک، وتل و همیلتون به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم خط استارت قرار خواهند گرفت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close